Hoe weet u als financieel expert nu wat de klant eenvoudig en gemakkelijk vindt? Hoe komt u te weten wat de klant écht ervaart? Om hierachter te komen, heeft conceptontwikkelaar Bart Schouten het model van ‘Waardevolle Eenvoud’ ontwikkeld. In dit model kan ieder product en iedere dienst worden beoordeeld op de factoren ‘ingewikkeld’ versus ‘eenvoudig’ en ‘waarde-arm’ versus ‘waardevol’.

Op basis van de persoonlijke ervaringen van de klant komt de score in een van de vier kwadranten terecht. Met één trefwoord wordt het bijbehorende gevoel van de klant vervolgens samengevat: Gemak, Geluk, Gedoe of Geworstel.

Resultaten onderzoek

Voorafgaand aan HypoVak hebben René Teuwen (interim-manager en marketing effectiveness consultant) en Kees van Bekkum (interim manager en adviseur op het gebied van commercie, operations en customer services) in samenwerking met Bart Schouten een onderzoek uitgevoerd waarin de verschillen worden geanalyseerd tussen de blik van financieel adviseurs op én de beoordeling door consumenten van hypotheken. In deze HypoVak masterclass gaat Bart Schouten dieper in op de uitkomsten van dit onderzoek, waarbij ook het hiervoor omschreven model dat aan dit onderzoek ten grondslag ligt, verder wordt toegelicht. De eerste uitkomsten van het onderzoek zijn zeer verrassend, mis het dus niet!

Spreker: Bart Schouten, ontwikkelaar van het model, boek en de aanpak Waardevolle Eenvoud

 

 

 

Consument valt voor eenvoud

U kunt online alvast een test doen. U leest het in onderstaand InFinance-artikel dat u gratis kunt lezen door op de afbeelding te klikken.