Door de inzet van digitale mogelijkheden creëer je als adviseur meer tijd voor persoonlijk contact met de klant. Tijdens deze HypoVak-masterclass geven Jan Verstegen en Dennis Koorn enkele realistische en direct inzetbare voorbeelden.
Nu de hypotheekmarkt steeds verder digitaliseert en brondata makkelijker ontsloten kan worden, veranderen de verwachtingen van klant en adviseur. Klanten verwachten minder papierwerk, snellere doorlooptijden en meer digitale selfservice. Adviseurs zien de voordelen van goedlopende digitale processen die resulteren in meer waardevolle tijd voor persoonlijk contact met de klant. Toch is er nog net wat meer nodig om het hypotheekproces echt soepel te laten lopen.
De digitale snelweg ligt er vaak al. Toch ervaren klanten en adviseurs nog regelmatig drempels door gebroken processen. Er zijn veel partijen betrokken bij het hypotheekproces die vaak ook hun eigen uitdagingen hebben zoals bijvoorbeeld de enorme legacy vanuit het verleden. Dit maakt het voor adviseurs moeilijk om goed persoonlijk te communiceren met de klant. Om een vraag van de klant snel en goed te beantwoorden of om proactief (en geautomatiseerd) iets belangrijks onder de aandacht van je klant te brengen (zoals nazorg of de expiratie van een polis). Of om gewoon 24/7 beschikbaar te zijn voor je klant.
Klanten eisen aandacht en hebben steeds meer kanalen tot hun beschikking om contact te zoeken met jou en je organisatie. De adviseur van de toekomst heeft de tools om de hoge verwachtingen van klanten waar te maken.
Jan Verstegen (managing consultant bij Dialog Group) en Dennis Koorn (manager marketing en sales bij Dialog Group) inspireren je in deze masterclass door uit te leggen hoe je vanuit je advieskantoor klanten, met ondersteuning van een digitale collega en goed ingerichte digitale selfservice, één consistente klantreis kunt bieden. Over de verschillende klantcontact-kanalen heen, met straight through processing en vooral heel persoonlijk. De voorbeelden die Jan en Dennis laten zien, zijn realistisch en direct inzetbaar in je dagelijkse werkzaamheden.
De masterclass ‘De adviseur van de toekomst: meer tijd voor de klant door inzet van een digitale Collega’ vindt plaats tijdens de tweede ronde masterclasses (om 13.30 uur)
Deze masterclass wordt aangeboden door Nationale Waarborg