Eerstestap.nl werd deze zomer overgenomen door branchegenoot Dialog Group. Voor bestaande klanten verandert er na de overname – behalve de naam – niets. De samenvoeging van kennis en diensten biedt deze klanten én het intermediaire distributiekanaal louter voordelen, vertellen Patrick Roelandt, directeur en aandeelhouder Dialog Group, en Jan Verstegen, oprichter en directeur Eerstestap.nl.
‘Advieskantoor profiteert van samensmelting’
Dialog Group is binnen de financiële dienstverleningssector groot geworden door het genereren van vormgegeven documenten op basis van (bron)data, ofwel document generation. Hiermee draait een verzekeraar bijvoorbeeld in een handomdraai een miljoen polissen uit hun systemen met unieke klant- en polisinformatie.
Een stap verder gaat Dialog Group met de digitale selfservice, waarbij je naast de digitale collega ook moet denken aan bijvoorbeeld een polisblad dat door digitalisering ‘tot leven’ komt. Een persoonlijk en interactief videodocument waarin de klant de polis ziet en bij elk polisonderdeel gedetailleerde informatie en uitleg kan opvragen. Neem de term ‘netto rendement’. Klikt een klant hierop dan verschijnt er een video in beeld waarin deze term wordt uitgelegd. Een manier om saaie documenten interessant te maken, zodat ze wel gelezen worden.
Met de overname haalt Dialog Group ook de ruime kennis en ervaring van Eerstestap.nl in huis op het gebied van uitlegvideo’s en het produceren ervan. Verstegen: “Door beide expertises op dit gebied aan elkaar te koppelen verwachten we snel een grote stap te kunnen maken in het gepersonaliseerd, gebruikersvriendelijk en voor de klant begrijpelijk ontsluiten van gevisualiseerde documenten naar grote aantallen klanten tegelijk. Eerdere cases die we hebben gedaan laten zien dat deze vorm van klantinteractie de betrokkenheid van de klant vergroot. Kijken is begrijpen en dat scheelt heel veel klantvragen, wat de afzender weer een enorme tijdwinst oplevert. Tijd die geïnvesteerd kan worden in de klant.”
De samensmelting van Eerstestap.nl met Dialog Group zorgt ervoor dat de adviseur en zijn binnendienst in de toekomst nog meer tijd krijgt om het directe klantcontact te intensiveren.
Lees het hele interview met Patrick Roelandt en Jan Verstegen hier in de HypoVak Beursspecial.