In de vijfde aflevering van het HypoVak Journaal aandacht voor actief klantbeheer. Dominique van der Heide Wijma ontvangt in de studio Turhan Özgüner (ING), Arjen de Bake (HDN), Igor Driessen (Stichting Actief Klantbeheer), Marcel Steenhuis (ABN Amro) en Paul Staps (Florius).

Turhan Özgüner ziet onder het intermediair twee groepen ontstaan. De ene groep kies voor verbreding van de dienstverlening en verdieping van het klantcontact. De andere groep is verreweg het grootst en neemt een afwachtende houding aan. Waarom wachten met het bouwen aan een zekere toekomst? Begin gewoon vandaag!

Digitalisering is het belangrijkste ingrediënt voor actief klantbeheer. Arjen de Bake deelt de laatste ontwikkelingen op dat vlak. Igor Driessen is secretaris bij-Stichting Actief Klantbeheer. Hij vertelt over het belang van een goede samenwerking in de keten om zo samen actief klantbeheer naar een hoger plan te tillen.

De pay-off van de nieuwe campagne van ABN Amro is ‘Actief klantbeheer, zo klaar je die klus.’ Marcel Steenhuis vertelt over die belangrijke ‘klus’ en hoe ABN Amro de adviseur hier tijdens HypoVak bij gaat helpen met de juiste gereedschappen. Paul Staps blikt vooruit op de lancering tijdens HypoVak van het Kansrijke Moment Verduurzaming en de vernieuwde versie van de Verduurzaamhypotheek met gratis energielabel.