In 2012 deden René Teuwen, Whooz en de Nationale Hypotheekbond onderzoek naar restschulden. Hieruit kwam naar voren dat gemiddeld zo’n 30% van de Nederlandse koopwoningen onder water stond. Als gevolg van die ontwikkeling werden de spelregels voor het verkrijgen van een hypotheek aangescherpt. In het vervolgonderzoek dat dit jaar is uitgevoerd, brengen zij in kaart in welke mate verschillende doelgroepen last hebben van de huidige regels en in welke mate zij geholpen zijn bij een ander regime.

Inschrijven voor deze masterclass is gratis en doet u hier

Tegen de achtergrond van de kredietcrisis waren het begrijpelijke maatregelen, maar inmiddels zijn we acht jaar verder. Met de nieuwe onderzoeksresultaten in de hand kunnen we gericht nadenken over aanpassingen die de hardst getroffen doelgroepen het meest kunnen steunen. Het onderzoek brengt eveneens de effecten in kaart als gevolg van de coronacrisis en of deze effecten blijvend zijn.

Sprekers

Ed Kassens heeft een Master’s degree in Econometrie en is al meer dan 20 jaar met data bezig. Zijn focus ligt op nieuwe ontwikkelingen, zoals het aanpassen van online content op doelgroepbehoeften. Ed is sinds 2016 ook Privacy Officer bij Whooz.

René Teuwen is een ondernemende en inspirerende directeur met als specialisatie marketing & communicatie in de financiële dienstverlening. Zowel off- als online: digital/social/online/mobile, CRM, database marketing, marketing automation & intelligence.

Jeroen Oversteegen staat als directeur van Nationale Hypotheekbond aan het roer van een toonaangevend automatiseringsbedrijf voor financieel dienstverleners. Hij is een innovator van het eerste uur. Met meer dan 20 jaar ervaring in de financiële dienstverlening weet hij zijn ideeën en zijn branchekennis met de nieuwste technieken te combineren tot zakelijke oplossingen.