Tweeëneenhalf jaar na de lancering van het label is het intermediair alleen maar enthousiaster geworden over de jongste Rabodochter Vista Hypotheken. In de markt heeft Vista een duidelijke toegevoegde waarde. “Het huis staat, maar we zijn nog niet klaar met bouwen”, zegt Koen Ooms, Vistamanager van het eerste uur.
Vista wil er ook zijn voor de zzp’er.
Sinds het uitbreken van het coronavirus ziet de wereld er compleet anders uit en kon ook het tweejarig bestaan minder uitbundig worden gevierd. Het is niet ten koste gegaan van het aantal afgesloten hypotheken bij Vista. Het tegenovergestelde is juist gebeurd. Na maart is een ware toestroom van nieuwe aanvragen ontstaan mede veroorzaakt door de woningmarkt die bleef (en blijft) doordenderen. Waar ligt die grote kracht van Vista Hypotheken?
Dit jaar won Vista hypotheken voor de tweede keer de Gouden Lotus Award in de categorie beste hypotheekverstrekker onder de nieuwkomers. Vista is in 2018 met open armen ontvangen door adviseurs vanwege de klantvriendelijke voorwaarden, het voorspelbare proces én de concurrerende prijsstelling. Dit verklaart ook voor een groot deel het succes van de geldverstrekker in de eerste jaren van haar bestaan.
Een fris en groen label
Waar richt Vista Hypotheken zich op? Floor van Workum, initiatiefnemer en CEO van Vista, zegt hierover: “Wij zijn het jonge, frisse en groene hypotheeklabel met een gestandaardiseerd product voor de jongere doelgroep die kiest voor een lange rentevaste periode.” Binnen de Rabobank-groep trekt Vista Hypotheken zoveel mogelijk samen op met de labels Obvion en Rabobank. Vista focust zich op de meer ‘rechttoe rechtaan’ zaken waar bij de andere labels ook ruimte is voor maatwerk. Daarnaast loopt verduurzaming als een rode (groene!) draad door de proposities van de drie labels. “De labels vullen elkaar aan, en daardoor kan Rabobank Groep vrijwel alle hypotheekklanten helpen aan een passende oplossing.”
Het plan om met een hypotheekoplossing voor zzp’ers te komen, een vurige wens onder het intermediair, is een voorbeeld van een productoplossing die vertraging heeft opgelopen. Van Workum: “Het is een omvangrijke en groeiende groep van meer dan één miljoen mensen, die soms lastiger aan een hypotheek kunnen komen. Rabobank is meer het label voor maatwerkproducten voor ondernemers. Het label Vista Hypotheken wil er ook zijn voor de zzp’er. Die oplossingen gaan er komen, maar iets minder snel dan gehoopt.”
Oplossing voor zzp’er
Het plan om met een hypotheekoplossing voor zzp’ers te komen, een vurige wens onder het intermediair, is een voorbeeld van een productoplossing die vertraging heeft opgelopen. Van Workum: “Het is een omvangrijke en groeiende groep van meer dan één miljoen mensen, die soms lastiger aan een hypotheek kunnen komen. Rabobank is meer het label voor maatwerkproducten voor ondernemers. Het label Vista Hypotheken wil er ook zijn voor de zzp’er. Die oplossingen gaan er komen, maar iets minder snel dan gehoopt.”